Hokejový svet Hľadať
HokejovýSvet.sk

Moment ktorý bude ležať Nashvillu ešte dlho v žalúdku. NHL vysvetlila za akých podmienok by tento gól platil

NHL
Útočník Nashvillu Colton Sissons doráža do siete strelu Filipa Forsberga, ktorá brankári Pittsburghu Mattovi Murrayovi prekĺzla cez telo. Lenže radosť netrvá dlho, rozhodca píska, stratil totiž puk z dohľadu, a preto zastavil hru skôr, než by bolo treba. Kto vie, ako by totiž finále v prípade platnosti Sissonsovho gólu dopadlo.
Zdroj: nhl.com
Zdieľajte:
Prečítajte si aj: Halák po výbornom začiatku sezóny skončil v AHL: Pôsobenie na farme ma spravilo silnejším

Jednému z novinárov nashvillského denníka The Tennessean Joe Rexrodemu to nedalo. Tak úplne sa mu nezdal výklad pravidiel a pokúsil sa u vedenia NHL zistiť, či bol Sissonsov gól neuznaný správne, prípadne prečo hlavný arbiter šiesteho finále aspoň celú situáciu nepreskúmal z opakovaných záberov.

V knihe pravidiel NHL pre sezónu 2016/17 je pravidlo číslo 38.4, ktoré pojednáva o situáciách, ktoré vedú k preskúmaniu pri videu. Jeho ôsmy odsek hovorí o tom, že rozhodcovia môžu preskúmať video napríklad na overenie toho, či puk prešiel za bránkovú čiaru pod sieťou, či po zásahu ochrannej siete. Je tu však aj výklad, ktorý podľa Joe Rexrodea (a zrejme nie len podľa neho) nie je na prvý pohľad vôbec jasný.

"Zahŕňa to tiež situácie, keď rozhodca zastavil hru, alebo je v procese zastavovania hry, pretože stratil puk zo svojho dohľadu a následne je videom určené, že puk prechádza, alebo prešiel bránkovú čiaru, čo by malo byť vyvrcholenie pokračujúcej hry, ktorej konečný výsledok nebol ovplyvnený hvizdom rozhodcu."

Kľúčové je v tomto prípade súslovie "vyvrcholenie pokračujúcej hry", v anglickom origináli ako "continuous play". Joe Rexrode získal vysvetlenie od Johna Dellapina, ktorý je viceprezidentom komunikácie pre NHL. Ten povedal, že gól by platil v prípade, ak by do siete po odpískaní prešla strela z hokejky Filipa Forsberga. Ale keď sa dotkol puku Sissons, nejde už v tomto prípade o tzv. Continuous play.

Ale prečo si teda arbiter nešiel aspoň pozrieť opakovaný záber? Jednoducho preto, že pravidlá v takomto prípade hovoria len o situácii, v ktorej išlo o "continuous play". Celé to teda závisí len na tom, či rozhodca počas niekoľkých sekúnd usúdi, či puk aj napriek jeho predčasnému hvizdu prešiel do siete bez pričinenia ďalšieho hráča skórujúceho tímu, alebo nie. Vzhľadom na to, že išlo o dosť podstatný a možno kľúčový moment finále, si človek až klope na hlavu, že takáto situácia sa nedá skontrolovať na videu zakaždým.

Aj keď teda arbiter Kevin Pullock svojim zlým postavením a predčasným hvizdom zobral Nashvillu gól, následne so svojimi kolegami postupoval dobre. Správne videli, že puk do siete dopravil Sissons.

Zdieľajte:
Zdroj informácií: hokejovysvet.sk

Podobné články